2020 Balandžio 06 d.
Pirmadienis
Budintis reporteris
(8 446) 51 470
8 687 80 318

Laisvalaikis

Mitybos patarimai senjorams: į ką atkreipti dėmesį?

  • Įkelta: 2020-02-19
IKI komunikacijos skyriaus asociatyvi nuotrauka
„Tauragės žinių“ inform.
info@taurageszinios.lt

Rūpintis sveikata ir mityba reikia visiems, tačiau rekomenduojama atsižvelgti ir į savo amžių. Nors atrodo, kad esant vyresnio amžiaus mitybos principai neturėtų skirtis nuo anksčiau galiojusių, tačiau yra dalykų, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį. Dietistė Živilė Dumbraitė pateikia keletą mitybos patarimų, kurie senjorams padės ne tik gerai jaustis, bet ir apsaugos nuo kai kurių ligų.

Dietistės Živilės Dumbraitės teigimu, senjorams itin svarbu į savo racioną įtraukti produktų, kurie yra baltymų šaltinis. Tai paukštiena, mėsa, kiaušiniai, ankštinės daržovės ir pieno produktai.

„Jeigu organizmas toleruoja laktozę, rekomenduoju nuolat vartoti pieno produktus. Brandaus amžiaus žmonėms reikia daugiau kalcio, kuris padeda išvengti osteoporozės ir kitų lėtinių ligų, susijusių su kalcio trūkumu. Taip pat reikia nepamiršti ir skaidulų, valgyti kuo daugiau šviežių daržovių bei vaisių, pilno grūdo gaminių, duonos“, – sako Ž. Dumbraitė.

Svarbiausių maisto produktų penketuką, kurį rekomenduoja dietistė, sudaro: kiaušiniai – puikus baltymų ir vitamino D šaltinis, riebi žuvis – natūralus riebiųjų rūgščių Omega 3 ir vitamino D šaltinis, augalinio kalio kupini brokoliai ir kopūstai, liesa raudona mėsa, kuria nereikėtų piktnaudžiauti, ir sūris bei jogurtas – natūralūs kalcio šaltiniai.

Pasak Ž. Dumbraitės, senjorams taip pat rekomenduojama išgerti bent 6 vandens stiklines per dieną, tačiau prie skysčių galima priskirti ir nestiprią arbatą, mineralinį vandenį ar net silpną kavą.

„Jei mėgstate gerti stiprią kavą ar arbatą, nepamirškite pasirūpinti, kad jūsų organizmas gautų papildomą stiklinę vandens. Kofeino turintys gėrimai skatina šlapimo susidarymą ir pašalina daugiau skysčių iš organizmo“, – teigia Ž. Dumbraitė.

Kalbėdama apie sveikos mitybos principus, didelių skirtumų tarp amžiaus grupių dietistė neišskiria, tačiau pažymi, kad vyresniame amžiuje būtina atsižvelgti į žmogaus sveikatos būklę ir asmeninius poreikius.

„Senjorai dažnai skundžiasi apetito stoka, todėl reikia stengtis gauti visas reikiamas maistines medžiagas su maistingais užkandžiais, taip pat stengtis valgyti dažniau, bet rinktis mažesnes porcijas. Judėjimas ir buvimas gryname ore padeda labiau išalkti ir geriau suvirškinti suvalgytą maistą, todėl reikia nepamiršti, kad svarbi ne tik mityba, bet ir fizinė veikla. Kadangi brandesniame amžiuje dažnai judėjimo sumažėja, tuo pačiu ir kalorijų reikia suvartoti mažiau nei įprastai“, – sako dietistė.

Būna, kad dėl artrito skausmų ar kitų priežasčių nesinori gaminti pietų ar vakarienės. Tokiais atvejais Ž. Dumbraitė rekomenduoja turėti atsargų šaldiklyje arba konservuoto maisto, iš kurio būtų lengva greitai pasiruošti maistingą ir vertingą patiekalą.

Tauragiškė Kamilė Smaidžiūnaitė šį sekmadienį dainavo projekto „Lietuvos balsas“ aklosiose peržiūrose. Džiazo vokalą Kaune studijuojanti mergina laidoje pasirodė paskutinė, feisbuko komentatoriai šmaikštavo, kad geriausią atlikėją laidos prodiuseriai pasiliko pabaigai. Sėkmingai praėjusį savaitgalį projekte startavo ir dar viena tauragiškė – Prezidento krikštadukra Gabrielė Nausėdaitė.

Iš Tauragės kilęs Ignas Dombrauskis save pristato kaip „tėvą, kuris mėgsta bėgioti“. Kaune šeimą sukūręs vyras kurį laiką rašė tinklaraštį apie bėgimą, kol vieno maratono metu suprato, kad reikia praktiškai parodyti žmonėms, kas tai yra. Nes priešingu atveju, pasak pašnekovo, vieną kartą maratoną nubėgę žmonės daugiau bėgioti nebenorės. Bėgimo iššūkis jau turi savo istoriją bei bendruomenę ir skelbiamas kasmet – jo dalyviai socialiniuose tinkluose dalijasi savo sėkmės istorijomis bei patirtais sunkumais, mokantis be streso organizmui nubėgti 5 km. Naujos programos startas – jau šį sekmadienį.

Kailis gyvūną apsaugo nuo išorinių poveikių ir padeda palaikyti normalią, pastovią kūno temperatūrą. Be to, gražus, blizgantis kailis rodo gerą augintinio sveikatą. Neratai prastėjanti augintinio kailio būklė priverčia sunerimti šeimininkus dėl galimo tam tikrų maistinių medžiagų ir vitaminų trūkumo ar rimtesnių odos susirgimų. Šuns kailis paprastai yra sudarytas iš dviejų plauko tipų: pagrindinis plaukas būna ilgesnis ir šiurkštesnis, o poplaukis arba pavilnė – minkštesnė ir trumpesnė. Kai kurios šunų veislės poplaukio neturi.

Feisbuko grupėje „Tauragės turgelis“ užvirė linksma diskusija. Tauragiškių dėmesį patraukė dovanojamo karsto skelbimas. Nors ir neturintys rimtų ketinimų įsigyti šios netradicinės prekės tauragiškiai atrado pramogą – po skelbimu žymi pažįstamus, ragina pirkti karstą ir turi begales idėjų, kaip netradiciškai jį būtų galima panaudoti.

Floristė, verslininkė, dviejų vaikų mama Vaida Žalandauskienė tarp savo gyvenimo aistrų įvardina knygas, dailę ir... dviratį. Nuslūgus šventiniam įkarščiui moteris savo feisbuko paskyroje reziumavo: „2019 m. pakilau tik į vieną Everestą ir pasiekiau tik Prancūziją... 2020 m. reiktų dvigubinti.“ Tad pasiteiravome jos, kaip sekasi suderinti floristiką, šeimą ir dviratį.